יום שני, 11 באפריל 2016

בית ספר הדמןקרטי בקרית אונו מציג את יוזמתו: טקס הבדלה קהילתי בין יום הזיכרון ליום העצמאות

שם היוזמה: טקס הבדלה קהילתי בין יום הזיכרון ליום העצמאות
מטרות היוזמה  -
לחבר את הקהילה לתכנים ישראלים ויהודים תוך צמצום ההתנגדות והרתיעה מהעולם היהודי אשר נחשב כזר לרוח בית הספר.יצירת מסורת שתחזור מדי שנה כדי להעניק משמעות ומורכבות ללוח העברי בהוויה הבית ספרית.
החידוש ביוזמה  הוא-  לתת לתלמידי בית הספר להתנסות לאורך השנה בחשיבה ביקורתית ולמידה משמעותית דרך יצירה, בחירה של מערכת שעות אישית ומעורבות חברתית בוועדות. הנ"ל יבואו לידי ביטוי בתהליך ההכנה של הטקס. תלמידי בית התיכון ימונו כאחראים על הפקת האירוע והובלתו.
קהל היעד של היוזמה- הוא הקהילה לה מיועד הטקס הקהילה מורכבת מתלמידי בית הספר הנעים מגיל גן ועד י"ב, הוריהם וצוות בית הספר. קהילה המונה שבע מאות אנשים.
שבוע הזיכרון בחברה הישראלית הפך נדבך מרכזי בהוויה הקולקטיבית. בתום שבוע זה, ישנו מעבר חד בין יום הזיכרון הטעון רגשית לבין יום העצמאות. הבחירה למקם שני אירועים אלה בסמיכות זה לזה מעידה על הקשר ביניהם והמתח ביניהם. לפיכך, החלטנו להקדיש את שעת המעבר בין המועדים לטקס הבדלה שמטרתו סגירה מכובדת של אירועי יום הזיכרון ופתיחה חגיגית של יום העצמאות. הבחירה בשם "הבדלה" שואבת השראה מטקס ההבדלה בין קודש לחול החוזר מדי שבוע. בטקס ההבדלה הבית ספרי בית הספר מתכוון לבצע מדרש מודרני אקטואלי וחילוני – לאומי של מושג זה, כאשר ההפרדה היא בין "קודש" ל"קודש".




                     


6 תגובות:

  1. נראה כי קהילת בית הספר הדמוקרטי קרית אונו כבר שקועה בבצוע היוזמה. בחרתם בנושא מורכב ומרתק. שתפו אותנו בתובנות ובתוצרים..

    השבמחק
  2. ועל זה נאמר "הישן יתחדש והחדש יתקדש"!

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. תשובות
    1. במעמד חגיגי ומיוחד בו נכחו ראש העיר ,מנהל בי"ס,מורים ,הורים,משפחות מהקהילה נערך טקס מעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות שנקרא "בין העיתים", הטקס ריכך את העצב של יום הזיכרון והביא לשמחה אמיתית של יום העצמאות למרות מורכבות בחברה בה אנו חיים.

      מחק
    2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק