יום שלישי, 28 ביוני 2016

פיוטים, שירים ושורשים - בית ספר "רימלט", נתניה

איך הופכים פיוטים לזמירים בפיהם של תלמידנו?


כיצד נפגשים יחד מלים, מנגינה, פייטן, תלמידים, הזמן בו מושר הפיוט ואלפי שנות היסטוריה?

מהו הפיוט-תווים
בחרנו להתמקד בפיוטים מוכרים שמושרים בשבת וביום ירושלים: לכה דודי, בואכם לשלום, צור משלו אכלנו, דרור יקרא, ידיד נפש, יפה נוף, שבחי ירושלים ולמולדת שובי רוני ועוד...
הפגשנו את הפיוטים עם מרחב לימודי טכנולוגי "פיוטכנולוגיה" ובכך בנינו שפה חדשה: סביבה מרובדת ונגישה לכלל התלמידים והמורים בלי לוותר על השיטה המסורתית בה התלמידים לומדים, שרים ומזמרים בצוותא.  "נשמת הפיוט היא אותה התאמה בין מילים למנגינה, וההקשר - הזמן מיוחד בו הוא מושר. הפיוט מבקש שישירו אותו, שיתאחדו דרכו עם הזיכרון היהודי לדורותיו"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה